Jak kupić rower szosowy, by nie skończył w komórce. Patrzysz na osprzęt, a nie widzisz...

Poradnik nie tylko dla zielonych! Wysyłacie do mnie i na forum setki zapytań o pierwszy rower szosowy, skupiając się głównie na osprzęcie: Claris, czy Sora, czy Ultegra itd. Jednak Twoja radość z jazdy szosą leży gdzieś indziej... Oto kilka moich propozycji na pierwszą super szosę: - nowy za 2000 zł https://szajbajk.com/3upbL6A - używany za 3000 zł http://ebay.us/xWAy3V (mój faworyt!) - nowy, karbonowy za 7400 zł https://tidd ... Wasze opinie, komentarze:
- Zrób jakiś konkurs na ta meride
Na tej stronie też widziałem pompy ciepła lublin , można zawsze zdobyć nową wiedzę. - O wadze roweru ani słowa.
Czy to mało ważne?
- Jasno rozsądnie i bez pitolenia.
- Super wszystko wyjasniłes! Dzięki!
- Co myślisz o Romet Huragan 2 to będzie pierwszą szosa pytanie czy warto
- Kupiłem sobie starą szosę i stwierdzam że była to najlepsza decyzja 2020roku ;) Stary MBK (1996rok prawdopodobnie), stalowa rama, pomieszane różne grupy osprzętu, biegi jeszcze na ramie, siodełko z 2003 roku i ten rower bardzo przypasował do mojego gustu, świetnie mi się nim jeździ, a nie patrzyłem na długości ramy czy inne aspekty, chyba się udało jakoś cudem trafić hehe
Po miesiącu zmieniłem tylko mostek na krótszy ;)
Polecam każdemu spróbować szosę ;)
Pozdrawiam
- Rower crossowy z kierka od gravela dobranym mostkiem opony landcruiser 35 i 80 procent możliwości szosy i 80 procent mtb zestaw wystarczający dla 90 procent amatorow
- trzeba rozebrać komórkę
- Ale wciskanie kitu razem z makaronem ! A pelikany łykają !
- Który to model siodełka prologo ???
- Szaju trafiłeś w sedno. Ja wciąż powtarzam znajomym, że pokutujemy czasy pierwszych "górali" gdzie jechało się ryjąc twarzą o ziemię. Wszystkie "górale" jak również szosy z niskim profilem. Ja cenię sobie komfort. Właśnie dostosowuję sobie moją szosę gdyż wciąż jest mi niewygodnie. A to najgorsza rzecz jaka może być. Ja idę na rower żeby jechać w komfortowych warunkach. Tak więc potrzebuję lekkiej twojej porady. W szosie wymieniłem już widelec na dłuższą rurę sterową. Ostatnio zmieniłem też kierownicę na węższą gdyż stwierdziłem, że wówczas skróci się moje wygięcie do przodu i tym samym będę jechał bardziej komfortowo. W sobotę przejechałem 40km i powiem szczerze, że męczy mnie jazda na mojej szosie. Dzisiaj (w niedzielę) dałem kierownicę bardziej w dół, a zarazem odkręciłem łapy i dałem w górę. Dzięki temu łapy mi się skróciły i lepiej się trzyma. Ale mam mały problem gdyż teraz kierownica przy skręcie uderza w karbonową ramę (mówię o skręceniu kiery do 90stopni). Czy tak może być? Boję się jak niechcący mocno skręcę kierę (upadek) karbonowa rama od razu się uszkodzi. Pozdrawiam
- 13:30 Te widoki <3333 są zajebiaszcze!
- mam 14 lat, i 90kg, ale za to jestem dobrze zbudowamy, i uważam że na początek nie trzeba wogóle zaczynać od szosy, ja jeżdże jakimś trekkingiem ze stalową ramą i z prosta kierownicą, mi się wydaje że wystarczy tylko dobrze wyregulować i wyczyścić napęd, dobrze ustawić klamkomanetki do siebie, i zmenić opony na 28mm, ja takim rowerem jeżdże od paru lat i jestem zmęczony dopiero po 4-5h jazdy z prędkością koło 25/30kmh, i ja tym potrafie zrobić kolo 90-100km jadąc w tripa, szosa nie jest obowiązkiem na początek zabawy w kolarstwo ponieważ na początku i tak każdy zwykle robi koło 50km.
- Z tych trzech żaden nie spełnia is moich wymagań. Canondale'a mógłbym zalozyc na posiadadany bagażnik dachowy bo ma prześwit miedzy kołem a rura. niestety nie ma tarczowek. Pomaranczowy ma ale rura styka się z kołem. Komus innemu te niuanse moga powiewac. To tylko taki przykład jak wymagania klientow mogą się różnić.
- Myślę, że w dobrze wykonanym rowerze z oponami od 28mm wzwyż i karbonową sztycą, wygodnym siodełkiem, nie licząc wagi, materiał z którego rower jest wykonany, nie ma znaczenia w kwestii komfortu, zwłaszcza w rowerze typu grawel na grubych oponach z mniejszym ciśnieniem. Po zamontowaniu karbonowego siodełka np. SAVE do Cannondale'a CAAD12 nie czuć róznicy wsiadając na w pełni karbonowy Cannondale SuperSix, który kosztuje o wiele wiecej niż dobra karbonowa sztyca.
- @SzajBajk jak to jest z ramami do turystyki. Czy stal ma dużą przewagę nad aluminium i carbonem przy olbrzymich obciążeniach? Czy turysta to odczuje? I czy carbon będzie w ten sposób bardzo podatny na uszkodzenia? (Wiem, że nikt nie wydaje na carbon, żeby robić muła roboczego z roweru, ale powiedzmy, że ktoś ma taką fanaberię, albo ma już taki rower i nie chce na jedną wyprawę kupować drugiego)
- Świetny film Szaju, prosto i na temat👍
- Siemka mam Accent CX 100 (Przełajówka) Czy w momencie jak wymienię koła wraz z oponami to prędkość i zbieranie się roweru będzie lepsza? Aktualnie jeżdżę na kołach fabrycznych wraz z oponami i na odcinkach pozwalających cieszyć się jazdą średnia jest około 35/h watów niestety nie jestem w stanie podać z uwagi na brak danych :(
- Co polecasz dla amatora który chce się przesiąść z miejskiego na szosę? Cena do ok 3 tys.dzieki
- Muzyka tworzy świetny klimat